Köpvillkor
Leverans och frakt
Vi levererar vanligtvis med Postnord. I undantagsfall kan annat fraktbolag användas. Uppskattad leveranstid anges på produktsidan. Vi gör alltid vårt bästa för att hålla dessa tider, men förseningar kan i undantagsfall förekomma. Vill du veta mer exakt leveranstid för en produkt? Kontakta oss på 010-153 90 50 eller via kontaktformuläret.
Fraktavgiften inkluderar hantering, förpackning och porto. För leverans till flera adresser eller vid delad leverans, kontakta oss efter att du fått ordernummer. Vi packar alltid säkert och skyddar ömtåliga varor.
Vid leverans utanför EU skickas varorna enligt DAP (Incoterms), vilket innebär att mottagaren ansvarar för tull och eventuella importavgifter.
Garantier
Vi lämnar alltid minst 1 års garanti (6 månader för batterier). Längre garantier anges på produktsidan. Garantin täcker funktionsfel, men gäller inte vid slitage, felaktig användning eller yttre påverkan.
Betalning
Vi erbjuder betalning mot faktura eller e-faktura med 30 dagars betalningstid, utan extra kostnad. Försenad betalning medför påminnelseavgift, dröjsmålsränta samt eventuella inkassokostnader.
Ångerrätt & Returer
Vi erbjuder 14 dagars returrätt från det att du mottagit varan. Produkten ska vara i väsentligen oförändrat skick och i originalförpackning.
Returmetoder
- Retur via post/ombud
Returkostnader
Vid retur står kunden själv för returfrakten. Vi tillhandahåller ingen förbetald returetikett. Kostnaden för returfrakt beror på valt transportföretag och paketets storlek/vikt.
Returadress
Vår registrerade företagsadress hanteras via Kivra (ej besöksadress). För returer och annan korrespondens ber vi dig använda vår kontorsadress:
Nordguard (NSX AB)
Ingrid Horns Torg 2
136 36 Handen
Sverige
Observera att returer endast accepteras efter registrering i vår reklamationsportal. Paket som skickas till annan adress eller utan registrering kan tyvärr inte behandlas.
Återbetalning
Återbetalning sker inom 14 dagar efter att vi mottagit och godkänt returen. Återbetalningen görs via samma betalningsmetod som användes vid köpet.
Undantag
Returrätten gäller inte för specialbeställda produkter, måttanpassade varor eller produkter som av hygieniska skäl inte kan återlämnas.
För att ångra köp – registrera ärendet via vår reklamationsportal.
Ej uthämtat paket
Ej uthämtade paket debiteras med vår faktiska kostnad för returfrakt och hantering (dvs. de direkta kostnader som uppstår för att ta tillbaka och administrera försändelsen). Betalning ska ske inom 30 dagar.
Skadat emballage
Vid leverans med skadat paket – be chauffören notera skadan och fotografera innan uppackning. Vid dold skada – skicka bilder inom 4 arbetsdagar. Godset anses felfritt om mottagandet signeras utan anmärkning.
Reklamationer
Kontakta oss via reklamationsformuläret vid defekt vara. Godkänd reklamation ersätts med likadan produkt. Reklamationsrätten gäller i 3 år från mottagande. Fel ska anmälas inom skälig tid (inom 2 månader anses alltid skäligt). Tvister hanteras av ARN eller EU ODR.
ARN: www.arn.se
Box 174, 101 23 Stockholm
EU ODR: commission.europa.eu
Kontaktuppgifter
Nordguard (NSX AB)
Kivra: 559480-8577
106 31 Stockholm
Detta är vår registrerade företagsadress (ej besöksadress).
Telefon: 010-153 90 50
Organisationsnummer: 559480-8577