Köpvillkor
Leverans och frakt
Vi levererar vanligtvis med Postnord, Best, TNT, DHL, DACHSER eller DSV, ibland med expressbud. I undantagsfall kan annat fraktbolag användas. Leveranstiden varierar beroende på produkt och anges som uppskattning på produktsidan. Vi ansvarar inte för kostnader vid eventuell försening. Vill du veta exakt leveranstid för en produkt? Kontakta oss på 010-148 87 88 eller via kontaktformuläret.
Fraktavgiften inkluderar hantering, förpackning och porto. Avgiften baseras på försändelsens vikt och volym. För leverans till flera adresser eller vid delad leverans, kontakta oss efter att du fått ordernummer. Vi packar alltid säkert och skyddar ömtåliga varor.
Vid leverans utanför EU skickas varorna enligt DAP (Incoterms), vilket innebär att mottagaren ansvarar för tull och eventuella importavgifter.
Garantier
Vi lämnar alltid minst 1 års garanti (6 månader för batterier). Längre garantier anges på produktsidan. Garantin täcker funktionsfel, men gäller inte vid slitage, felaktig användning eller yttre påverkan.
Betalning
Privatpersoner: Betalning via Klarna. Villkor finns här.
Företagskunder: Betalning via Ledyer (faktura eller kort). Genom att slutföra köpet godkänner du Ledyers villkor. Försenad betalning medför påminnelseavgift, dröjsmålsränta och ev. inkassokostnader. Frågor om betalning hänvisas till Ledyer.
Vid kortköp accepterar vi Visa och Mastercard. Beloppet reserveras vid beställning och dras när varan skickas. Kortbetalningar kan kräva 3D Secure-verifiering. Vid avvisad betalning kan beloppet ändå vara reserverat en tid – kontakta din bank vid frågor.
Företagsfakturor har 30 dagars betalningstid. Delfakturering kan ske om leveranstiden mellan produkter överstiger 20 dagar.
Ångerrätt – Privatpersoner
Du har 14 dagars ångerrätt från mottagandet av varan. Gäller ej specialtillverkade/måttbeställda produkter. Varan ska returneras komplett med tillbehör, förpackning och manualer. Returfrakt betalas av kunden om det inte gäller reklamation.
Returfraktkostnad beräknas individuellt. Du kan själv skicka retur med spårbart företagspaket (ej utlämningsställe). Godsmottagning: vardagar 10:00–17:00.
Returer kan behöva skickas till annan adress än ursprungsadressen. Vid bruten originalförpackning kan avdrag göras för värdeminskning. Återbetalning sker inom 14 dagar efter godkänd retur.
För att ångra köp – registrera ärendet via vår reklamationsportal.
Ej uthämtat paket
Ej uthämtade paket debiteras med 400 kr (inkl. moms) för administration och returfrakt. Betalning ska ske inom 30 dagar.
Ångerrätt – Företag
Köplagen gäller och ångerrätt tillämpas ej. Avbeställning kan endast beviljas om ordern inte behandlats. Kontakta oss snarast vid ändringar.
Skadat emballage
Vid leverans med skadat paket – be chauffören notera skadan och fotografera innan uppackning. Vid dold skada – skicka bilder inom 4 arbetsdagar. Godset anses felfritt om mottagandet signeras utan anmärkning.
Reklamationer
Kontakta oss via reklamationsformuläret vid defekt vara. Godkänd reklamation ersätts med likadan produkt. Reklamationsrätten gäller i 3 år från mottagande. Fel ska anmälas inom skälig tid (inom 2 månader anses alltid skäligt). Tvister hanteras av ARN eller EU ODR.
ARN: www.arn.se
Box 174, 101 23 Stockholm
EU ODR: commission.europa.eu
Kontaktuppgifter
Nordguard (NSX AB)
Ingrid Horns Torg 2
136 36 Handen
Telefon: 010-148 87 88
Organisationsnummer: 559480-8577